7فوریه 2022 - طبق بیانیه ی مطبوعاتی شرکت مدترونیک، سازمان غذا و داروی ایالات متحده(FDA)  دو دستگاه تحریک نخاع این شرکت را برای درمان درد ناشی از نوروپاتی محیطی دیابتی، تأیید کرد.

در سال‌های اخیر، گزینه‌های درمانی برای نوروپاتی محیطی دیابتی - یک عارضه ی رایج دیابت که با بی‌حسی، گزگز، یا احساس سوزش، اغلب در پاها و پاها مشخص می‌شود، افزایش یافته است. درمان های موجود، آسیب عصبی منجر به این احساسات را که می تواند از آزاردهنده تا بسیار دردناک متغیر باشد، خنثی نمی کند. اما این درمان ها می توانند درد را کاهش دهند و کیفیت زندگی را بهبود بخشند. آکادمی مغز و اعصاب آمریکا(AAN) اخیراً دستورالعمل‌های خود را در مورد درمان نوروپاتی محیطی دیابتی به‌روزرسانی کرده است، که بسته به نیاز فرد، درمان‌هایی از داروهای خوراکی گرفته تا چسب‌هایی که روی پوست قرار می‌گیرد تا دستگاه‌های تحریک نخاعی قابل کاشت را تأیید می‌کند.

درمان‌های پزشکی تنها مداخلاتی نیستند که ممکن است درد و ناراحتی ناشی از نوروپاتی محیطی دیابتی را کاهش دهند. مطالعات نشان داده اند که علائم نوروپاتی ممکن است در صورت کاهش وزن اضافی و در صورت درمان هر گونه کمبود ویتامینD با مصرف مکمل ویتامینD بهبود یابد، و اگر زمان کم تحرکی خود را محدود کنید و فعالیت بدنی منظم داشته باشید، می توانید خطر ابتلا به زخم پای دیابتی را کاهش دهید- که در افراد مبتلا به نوروپاتی محیطی بسیار شایع تر است.

سازمان غذا و داروی آمریکا محرک های عصبی Intellis و Vanta را تایید کرد

پلتفرم  Medtronic Intellis

آخرین تأییدیهFDA ، برای دو دستگاه تحریک نخاع ازشرکت مدترونیک صادر شدکه در حال حاضر در بازار هستند: محرک عصبی قابل شارژ Intellis، و محرک عصبی بدون شارژ Vanta.هر دو دستگاه قبلاً برای درمان انواع خاصی از درد تنه یا اندام، از جمله درد مزمن پس از انواع مختلف جراحی و دردهای مرتبط با بیماری دژنراتیو دیسک یا فتق دیسک تأیید شده بودند. به عنوان یک دستگاه قابل شارژ، Intellis به گونه ای طراحی شده است که امکان تحریک نخاع با دوز بالا را فراهم می کند و می توان آن را در حدود یک ساعت با استفاده از یک "آنتن شارژ" که در قسمت بیرونی بدن نزدیک به محل کاشت محرک عصبی داخلی قرار می گیرد، شارژ کرد. از سوی دیگر، وانتا برای تحریک نخاع با دوز پایین طراحی شده است و هرگز نیازی به شارژ مجدد ندارد و عمر باتری آن تا 11 سال است.

وانتا

سال گذشته، FDAیک دستگاه تحریک نخاعی قابل کاشت - به نامHFX - را برای نوروپاتی محیطی دیابتی دردناک پس از یک کارآزمایی بالینی، که نشان داد اکثریت قریب به اتفاق افرادی که از این دستگاه استفاده می‌کردند، حداقل 50 درصد کاهش نمره درد خود را پس از یک سال تجربه کردند، تایید کرد. آخرین تأیید دستگاه‌هایشرکت مدترونیکبرای نوروپاتی محیطی تا حدی بر اساس آن مطالعه است، زیرا همه دستگاه‌های تحریک نخاعی دارای شباهت‌های اساسی در نحوه عملکردشان هستند. مدترونیک، در بیانیه مطبوعاتی خود به مزایای دستگاه های خود شامل گزینه های برنامه ریزی متعدد برای شخصی سازی درمان بیمار، دسترسی نامحدود به MRI، شیمی و عملکرد بی نظیر باتری، و پوشش آنتی باکتریال قابل جذب عصبی Medtronic TYRX اشاره کرد که به کاهش خطر ابتلا به عفونت زمانی که دستگاه کاشته می شود، کمک می کند.

منبع:

https://www.diabetesselfmanagement.com/news-research/2022/02/07/medtronic-spinal-cord-stimulation-therapies-approved-for-neuropathy-pain/